Veel gestelde vragen

Hoe lang moet ik wachten op mijn offerte?

Bij Garment Printing, streven wij ernaar om u een op maat gemaakte offerte binnen 15 minuten na ontvangst van het verzoek toe te sturen. Soms zullen wij telefonisch contact met u opnemen indien er meer informatie is gevraagd met betrekking tot de vormgeving of de individuele behoeften en kunnen wij u voorzien van een offerte via de telefoon wanneer we alle informatie die we nodig hebben.

Wat is de snelste doorlooptijd?

Wij bieden bezorging voor de volgende dag in bepaalde locaties in het land. Neem contact met ons op voor meer informatie en wij kunnen u een offerte opsturen.

Is het mogelijk om kledingstukken die ik verzorg te bedrukken?

Ja, wij kunnen printen of borduurwerk op uw kleding, maar het hangt af van de tijdsperiode. U moet de producten naar ons opsturen en er kan een minimum afname gehanteerd worden. Vul het offerte formulier in en wij geven u advies. Vergeet niet om ons zoveel mogelijk informatie te vertellen over de producten die u levert, wellicht moet er ook een testafdruk gedaan worden.

Kan ik een sample bestellen?

Ja, als u Direct to Garment of transferdruk samples nodig heeft is dit mogelijk omdat deze heel eenvoudig zijn. Als u echter samples wilt van borduurwerk of zeefdruk, kan een samples heel duur zijn vanwege de setup kosten en zeefdruk kosten.  Wij zullen u advies geven over de sample kosten als deze van toepassing zijn. Raadpleeg onze projecten en getuigenissen pagina voor voorbeelden zodat u de kwaliteit van onze afdrukken kunt zien. Dit geeft u 100% vertrouwen in onze producten en diensten.

Wat is de maat van uw kleding?

Full-size informatie beschikbaar is voor elk kledingstuk of product via onze online catalogus.

Hoe is de kwaliteit van uw kleding?

Wij bieden een compleet assortiment kleding en kledingtoebehoren aan, voor alle budgetten. Tot onze merken behoren Hanes, Fruit of the loom, Stedman, Continental, Result, Gildan, B&C en American Apparel. De meeste merken bieden een verscheidenheid aan stijlen variërend van lichtgewicht katoen tot zwaar. Al deze informatie is beschikbaar in onze online catalogus.

Is er een minimum bestelhoeveelheid?

We hebben geen minimale bestelhoeveelheden voor transfer printen, direct to garment druk of zeefdruk (hoewel een kleine hoeveelheid zeefdruk duur is vanwege de setup kosten).

We hebben ook kortingen op basis van de druktechniek.

Welke garanties biedt u aan?

Wij hebben vertrouwen in onze producten en diensten en wij bieden al onze klanten een 100% geld-terug-garantie als er een probleem met uw kledingstuk of als we een fout gemaakt hebben tijdens afdrukken of borduurwerk. Echter, is het uw plicht om uw visuele bewijzen te dubbel checken voordat we aan het drukproces beginnen, op basis van spelling of grammatica fouten en het ontwerp. Wij kunnen geen enkele aansprakelijkheid aanvaarden voor eventuele fouten op een visueel bewijs dat u heeft goedgekeurd.

Hoe zit het retour beleid in elkaar?

Wij zijn niet in staat om vergoedingen te bieden, tenzij er sprake is van een probleem met het kledingstuk of er is een fout met de bedrukking of borduren (i.c. de kledingstukken niet afgedrukt zijn volgens de visuele bewijzen die door u of een derde partij zijn geleverd). Als u denkt dat u defecte goederen heeft ontvangen, neem dan contact met ons op binnen 24 uur na ontvangst van uw kleding, geef ons alle details van de beschadigde of verkeerde goederen, inclusief foto’s, indien mogelijk.

Wij accepteren retourzendingen van dergelijke schade of onjuiste goederen gebracht binnen 24 uur en u krijgt de mogelijkheid een restitutie of herdruk aan te vragen als onderdeel van onze 100% geld terug garantie.

Wat zijn de maximale afmetingen van de prints?

Als zeefdruk, is het standaardformaat tot A3-formaat (279 x 420 mm). Het is echter mogelijk om tot maximaal A2-formaat (210 x 279 mm) te drukken, zorg dan dat je ons dit duidelijk maakt op het offerte formulier indien u wenst dat uw afdruk groter is dan het standaardformaat.

Voor Direct to Garment printing is het maximale afdrukformaat is 14″ x 16″.

Voor transferdruk, is de maximale grootte A4 (210 x 279 mm), hoewel bij gebruik van transferdruk kunnen we twee of meer transfer prints op het kledingstuk plaatsen. Bijvoorbeeld, naam op de achterkant van de schouders en het nummer op de achterkant.

Als u kiest voor borduren, adviseren wij maximaal een borduurwerk ontwerp van niet groter dan 12″ voor de beste kwaliteit.

Hoe wordt de prijs van mijn bestelling bepaald?

De prijs wordt bepaald door de volgende variabelen: het kledingstuk(en), afdruktechniek plus eventuele ingesteld lasten in het productieproces (zoals aantal schermen, stitch count, design digitalisering), aantal afdrukken (alleen voor- en achterkant, linkerborst, rug, etc), kleding kleur (wit neigt naar de minst dure), maar ook de verzendkosten.

Wat zijn instelkosten?

Instelkosten zijn de kosten die in rekening worden gebracht voor het maken van unieke, op maat gemaakte items.  Instelkosten voor de productie en de ontwikkeling van het bestelproces worden ook in rekening gebracht. Kortom, instelkosten worden in rekening gebracht bij zeefdruk en borduur bestellingen.

Voor borduurwerk orders, houden deze kosten in de digitalisering van uw illustratie of uw ontwerp in een geschikt formaat dat gelezen en uitgevoerd kan worden door de borduurmachines. Dit proces bestaat vaak uit het uit elkaar halen of het opdelen van het logo in afzonderlijke kleuren zodat de borduurmachines makkelijker te werk kunnen gaan.  Andere variabelen bij deze kosten zijn niet alleen op betrekking van het aantal kleuren maar ook grootte en dichtheid die van invloed zijn op de “stitch count” dat wordt gebruikt voor het bepalen van de prijs. Eénmaal wanneer het ontwerp of illustratie is gedigitaliseerd, wordt het bestand eenvoudig opgeslagen en kan derhalve niet worden in rekening gebracht voor eventuele nabestellingen in de toekomst.

Voor zeefdruk bestellingen, houden de instelkosten in de productie van de afzonderlijke schermen voor elke kleur in uw ontwerp of illustratie (zie zeefdruk). Wij raden deze druktechniek aan op grote bestellingen waarbij schaalvoordelen kunnen worden behaald. Op korte termijn bestellingen of met tekeningen en illustraties die zeer gedetailleerd zijn in kleur, raden wij Direct to Garment druktechniek aan (digitaal drukken).

Hoe zijn zeefdruk en borduur kosten bepaald?

Voor borduurwerk bestellingen, rekenen we op basis van de “stitch count” of het aantal steken bij het afdrukken van het gewenste ontwerp en illustraties. Met zeefdruk, wordt de prijs bepaald door de hoeveelheid schermen dat moeten worden vervaardigd per kleur in uw ontwerp of illustratie. De belangrijkste variabele met beide technieken is het bedrag van de artikelen die u wilt bestellen. Schaalvoordelen kunnen worden bereikt door verhoging van het bedrag van de bestelde kledingstukken, waardoor de kosten per item lager worden.

Kan ik via telefoon betalen?

Om veiligheidsredenen kunnen wij pas telefoon betalingen accepteren als het factuuradres en postadres overeenkomen. U kunt altijd online betalen via de betaal nu knop op het offerte formulier. Chequebetalingen zijn eveneens vrijgesteld.

Hoe kan ik de prijs van mijn bestelling verlagen (of prijs per stuk)?

  • Selecteer minder dure kleding of items. Doorgaans wordt het kledingstuk of het item beschouwd als de belangrijkste kosten in de totale prijs.
  • Verhoging van de kwantiteit en de grootte van uw bestelling. Schaalvoordelen kunnen worden bereikt door het verhogen van uw bestelling. Als de hoeveelheid toeneemt, daalt de prijs per kledingstuk of item.
  • Vereenvoudig uw kunstwerk of ontwerp door het verminderen van de hoeveelheid kleuren en/of de grootte van het soortelijk gewicht (voor borduurwerk bestellingen).
  • Verminder de hoeveelheid posities en locaties van je illustratie of ontwerp. Bijvoorbeeld alleen aan de voorzijde in plaats van de voorste en achterste positionering.

Na de offerte – kan ik dan mijn bestelling zelf ophalen?

Gezien de locatie van onze productiecentrums is het niet mogelijk om uw bestelling op te halen. Wij zijn uiteraard blij om de bestelling aan het opgegeven adres te leveren. Wij bieden ‘next day’ bezorgservice aan, dit is beschikbaar voor vrijwel elke plaats in Nederland.

Krijg ik een traceernummer?

Zodra uw bestelling verzonden wordt, sturen we u een e-mail en kunnen wij u van trackinggegevens voorzien op aanvraag.