De klant

7 years, 90 minutes is een documentaire waarin wordt gewezen op de gevolgen van de 2014 World Cup in Brazilië. De film richt zich op de uiteenlopende standpunten van de Braziliaanse maatschappij vóór en tijdens de Wereldbeker.

In de documentaire komen publieke figuren, ambtenaren en de overheid aan bod. Hieruit blijkt dat er heel veel verdeeldheid is in het land. De documentaire gaat verder in op de sociale en economische problemen, politieke corruptie en de droom om de wereldbeker te winnen.

Alain Garibi en Iker San Martin zijn de mannen achter de krachtige documentaire en ze zijn erg trots op het resultaat.

De uitdaging

Het bedrijf achter de documentaire – Red Trigger – nam contact op met Garment Printing omdat ze vonden dat we het enige bedrijf  waren die aansloten bij hun behoefte. Ze wilden een full-color, zeer gedetailleerd design laten bedrukken op verschillende kledingstukken zoals hoodies, T-shirts en vesten. Ze hadden de bedrukte kleding nodig binnen twee weken voor de grote inhuldiging van de documentaire.

De bestelling bevatte 152 producten, hetzelfde design, op witte en gekleurde kleding. We kozen eerst voor zeefdruk. Vanwege de hoeveelheid van de bestelling was dit de beste keuze.

Een probleem ontstond toen we het ontwerp kregen van de klant. Het was veel te ingewikkeld voor zeefdruk en het was niet in vector formaat. Zeefdruk werkt op basis van het scheiden van de kleuren. Voor elke kleur wordt een scherm gemaakt. Door de complexiteit van het design moesten er veel schermen gemaakt worden en dit zou de prijs te duur maken.

Vervolgens hebben we dus gekozen om gebruik te maken van de DTG druktechniek omdat deze geschikter was voor het design. De details en de kleuren van het design konden perfect bedrukt worden met deze druktechniek. Alle kledingstukken konden door de zelfde machine bedrukt worden waardoor het eenvoudig in te stellen is en snel en efficiënt wordt gedaan.

Leandro, een Garment Printing druk expert, zei: “Toen ik het ontwerp zag realiseerde ik me meteen dat de beste optie DTG was, dit is omdat er veel kleine details zijn waardoor het onmogelijk is om zeefdruk te gebruiken”. Deze informatie werd doorgegeven aan de klant en zij lieten weten dat de kleine details in het ontwerp heel belangrijk waren.

Getuigenis

We kozen voor DTG en begonnen snel met het produceren zodat we het snel naar de klant konden opsturen. Het bedrukken van de T-shirts, de marktintroductie en de documentaire waren allemaal een groot succes. Alain en Iker zeiden vervolgens:

Het Garment Printing team bood een uitstekende service en hulp bij het ontwerpen van het T-shirt. De techniek die werd aanbevolen (DTG) werd vastgesteld op basis van de complexiteit van het design. We zijn erg blij met het resultaat en het eindproduct.

Date:20th december 2017